Türkiye artık NATO’nun merkezinde

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da düzenlenecek 36. NATO Zirvesi kapsamında gazete ve televizyon kanallarının temsilcileri ile bir araya geldi. Türkiye, NATO’ya katıldığı 1952 yılında daha çok İttifak’ın güneydoğu kanadında bir cephe ülkesi olarak konumlanırken bugün bu rolün değiştiğini, Türkiye’nin NATO’da çevreden merkeze geçtiğini görüyoruz. Türkiye artık sadece NATO sınırlarını koruyan bir ülke değil, NATO’yu ilgilendiren hemen hemen her konuda merkezi konumda bulunan bir müttefiktir. Türkiye NATO’nun 360 derece güvenlik anlayışının merkezindedir” diye konuştu. Zirvenin gündemi Burhanettin Duran, “2026 Ankara Zirvesi yalnızca bir ev sahipliği meselesi değil. Türkiye’nin NATO içindeki yükselen ağırlığını gösteren diplomatik bir sahne” dedi.…